Veel gestelde vragen over Hosting Drive van Hosting.NL

Q: Wat is het verschil tussen pakket 1TB en 5TB?
A: Het verschil is de hoeveelheid opslag ruimte.

Q: Het beheren van gebruikersgroepen en individuen door de beheerder, zoals rechten toekennen etcetera vraagt dat veel aandacht, tijd/werk?
A: Het beheren van gebruikersgroepen en individuen is straightforward en gemakkelijk. Wil je meer weten? Probeer de trail van 30 dagen die je via onze website kunt bestellen.

Q: Is het mogelijk om groepen te definiëren en dan mappen te delen met deze groepen?
A: Dat is zeker mogelijk. Je kunt gebruikers toekennen aan een groep en deze groep rechten geven op een specifieke folder.

Q: Ziet iedere gebruiker in zijn/haar verkenner de mappen en bestanden welke met hij/zij zijn gedeeld?
A: Iedere gebruiker ziet de bestanden en mappen die met hem of haar gedeeld zijn.

Q: Indien de bestanden op de individuele computers van gebruikers in de verkenner zichtbaar zijn, vraagt dat dan ook ruimte op elke individuele computer?
A: De bestanden die met een gebruiker gedeeld zijn, gebruiken ook ruimte op de computer van de gebruiker. De gebruiker kan ervoor kiezen bepaalde mappen niet te synchroniseren en deze alleen via de webbrowser te bekijken.

Q: Is het mogelijk om te werken aan bestanden die zijn opgeslagen? Of moet het te bewerken bestand eerst worden gedownload en na bewerking opnieuw worden geüpload?
A: Het werkt net zoals bestanden op je computer. Je opent het bestand in Word, voert je bewerkingen uit en slaat het document weer op. Vervolgens wordt het bestand automatisch gesynchroniseerd met HOSTING Drive.

Q: Is het mogelijk om één of meer bestanden tijdelijk te delen met een aan te wijzen persoon en een deelactie bijvoorbeeld een tijdslimiet te geven, zodat na het verstrijken van de tijdslimiet het delen automatisch stopt (zoals bijvoorbeeld Wetransfer)?
A: Dit is mogelijk! Een bestand of folder kan voor een bepaalde periode gedeeld worden.

Q: Is het mogelijk om een bepaald bestand binnen HOSTING Drive te voorzien van een URL? Kan die URL worden gedeeld met derden en zouden die dit bestand kunnen lezen of downloaden? Kan ik een dergelijke URL gebruiken op onze website, zodat website-bezoekers dit bestand kunnen lezen of downloaden?
A: Bestanden kunnen permanent publiekelijk gedeeld worden met behulp van een URL die door HOSTING Drive voor je gegeneerd wordt.

Q: Is het mogelijk om van alle data in de HOSTING Drive omgeving in één keer een kopie te maken op bijvoorbeeld een externe vaste schijf?
A: Dat is mogelijk door de client software te installeren, te configureren en de data naar de externe schijf te synchroniseren.

Q: Wat is het limiet van mijn te uploaden bestanden naar HOSTING Drive?
A: Er is geen limiet voor het uploaden van bestanden. Je kunt zonder problemen bestanden van een aantal GB uploaden naar je HOSTING Drive omgeving.

Q: Zijn de bestanden altijd te bekijken vanaf je laptop, ook als er op dat moment géén internet is?
A: Jazeker. Er is geen internet nodig om de gesynchroniseerde bestanden op je laptop te bekijken.

Q: Geldt de prijs per gebruiker?
A: De prijs geldt voor de gehele omgeving. Je kunt zoveel gebruikers aanmaken als je zelf wilt.

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is geopend tot 18:00 uur

Of neem een kijkje in onze 'stap-voor-stap' support handleidingen.

Bekijk support artikelen
This site is registered on wpml.org as a development site.