Problemen met Outlook 2016 en Hosted Exchange

Door een update van Microsoft in oktober 2018 voor Outlook 365 en Outlook 2016 (versie 1809, build 10827 en hoger) is er een bug onstaan die de volgende problemen kunnen veroorzaken:

  • Outlook blijft vragen om een wachtwoord
  • Je ontvangt de volgende melding: “Uw postvak is tijdelijk verplaatst naar Microsoft Exchange server”
  • E-mail berichten worden verstuurd met een @outlook.com adres.
  • Outlook geeft de volgende foutmelding: “De naam komt niet overeen met een naam in de adreslijst”

Dit probleem komt voornamelijk voor als het gebruikte e-mailadres ook geregistreerd staat bij Microsoft om e-mail te ontvangen. Hierdoor probeert Outlook de e-mailserver gegevens vanuit de Microsoft omgeving op te halen. Deze kloppen niet waardoor bovenstaande problemen kunnen optreden.
Er zijn twee opties die je kunt uitvoeren om dit probleem op te lossen.

Optie 1

De eerste optie is om te contoleren of je e-mailadres inderdaad gekoppeld is aan je Microsoft account.
Je kunt dit controleren door naar https://login.microsoftonline.com te gaan en hierbij te kiezen voor de optie “Hebt u geen toegang tot het account?”. Als de volgende melding verschijnt “We hebben net een code naar ***@***.** verzonden. Controleer in je e-mail of je een bericht van het Microsoft-accountteam hebt ontvangen en voer hier de code in.” dan betekent dit dat het account bij Microsoft bekend is en je hiermee in kan loggen.

Na het inloggen kun je kiezen uit diverse Microsoft Apps, kies voor Outlook om naar de e-mail omgeving van Microsoft te gaan.

Ga daarna naar de instellingen door op de tandwiel te klikken en scroll naar onderen om voor de optie “Alle Outlook-instellingen weergeven” te kiezen.

Klik vervolgens in het menu links voor “E-mail”, en daarna voor “E-mail synchroniseren” in het middelste menu. Scroll dan aan de rechterkant naar beneden en kies voor de optie “Primaire alias beheren of kiezen”.

Als hier als primaire alias het e-mail adres staat die problemen geeft dan moet er eerst een nieuwe alias worden aangemaakt voordat deze verwijderd kan worden. Kies daarom voor “E-mailadres toevoegen”

Maak hier een nieuw @outlook.com adres aan om de huidige primaire adres straks te wijzigen. Klik op “Alias toevoegen” als je een nieuw adres hebt ingevuld.

Klik dan vervolgens op “Instellen als primair” om het nieuwe aangemaakte adres als primaire adres te gebruiken. Verwijder vervolgens het e-mail adres wat problemen geeft in Outlook.

Start de computer voor de zekerheid opnieuw op en controleer of het probleem nog steeds optreedt.

Optie 2

Mocht dit het probleem niet oplossen dan is er een tweede oplossing.

Waarschuwing: Er kunnen zich ernstige problemen voordoen als je het register foutief wijzigt met de Register-editor of met een andere methode. Wellicht moet je door deze problemen het besturingssysteem opnieuw installeren. Wij kunnen niet garanderen dat deze problemen kunnen worden opgelost. Het wijzigen van het register is dan ook voor eigen risico.

Klik op start en type “regedit”, klik vervolgens op het icoontje van regedit wat vervolgens verschijnt.

Maak eerst een backup van je register, door aan de linkerkant voor “Computer” te kiezen en dan op bestand klikken en voor “Exporteren” te kiezen. Sla dit bestand op een veilige locatie op.

Ga dan via de linkerkant naar het volgende mapje: Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Outlook\AutoDiscover
Klik dan met de rechtermuisknop op het witte gedeelte aan de rechterkant en kies voor “Nieuw” en dan voor “DWORD (32-bit)”.

Vul als nieuwe waarde de naam “ExcludeExplicitO365Endpoint” (zonder aanhalingstekens) in met als waarde “1” (zonder aanhalingstekens).
Het beste kun je na deze wijziging je computer opnieuw opstarten.

Het is ook mogelijk deze handelingen via een .reg bestand automatisch uit te laten voeren. Download hiervoor Autodiscoverfix2016.zip en pak deze uit. Voer vervolgens Autodiscoverfix2016.reg uit om de wijzigingen automatisch te laten toepassen.

 

Hulp nodig van een van onze hosting gurus?

Heb je nu antwoord nodig op een dringende vraag of hulp nodig van onze support? Onze hosting specialisten staan maar al te graag voor je klaar!

Customer Support Team

Onze klantenservice is geopend tot 18:00 uur

Of neem een kijkje in onze 'stap-voor-stap' support handleidingen.

Bekijk support artikelen
This site is registered on wpml.org as a development site.